fredag 7. januar 2011

Back to school

Hepp hepp... Back to school!
Jeg må inrømme at jeg har grugledet meg litt til denne dagen, men det er jo også fryktelig godt å komme igang med andre semester av første skoleår.
Første semester fløy av sted fortere enn jeg egentlig fikk tid til å fordøye det at jeg igjen har begynt på skolen, Så jeg regner med at dette semesteret også vil gå kjempefort!
Vi kommer til å ha 25 dager på skolen dette semesteret og to er allerede unnagjort. men derimot blir det en hel del hjemmejobbing, eksamensoppgaver og arbeidskrav.
Jeg synes fortsatt alle disse oppgavene er litt skumle, men håper og tror at disse skal gå like bra som de vi har hatt til nå.
Å skrive en oppgave med innholdsfortegnelse og litteraturliste er ikke lenger så enkelt som å klæsje ned forfatter og tittel.... Men det er vel noe som kommer med tiden og som da kommer til å være lekende lett..
Alt nytt er som regel skummelt, og en gang så har jo disse "enkle" tingene også vært nye...
Å studere på høyskolen er noe helt annet enn å gå på videregående skole. ALT er annerledes... Bortsett fra det sosiale kansje. Eller det sosiale er jo litt annerledes nå enn hva det var da... Man er eldre og det man velger å gjøre sosialt er gjerne ting man ikke kunne gjøre da man var litt yngre.
Men vennskapene man skaper er fortsatt like gode og trygge.
Jeg føler kansje også at man får flere sosiale tilbud nå.
Det er nesten alltid noe som skjer, og man kjenner ikke folk bare i sin egen klasse.
Man møtes på tvers av klasser og linjer og knytter felles bånd.
Samfunnet er åpnet og festene er igang!
Gleder meg til ett magisk semester! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar